Základní školy, které usilují o zlepšení kvality a otevřenosti vzdělávání získávají od Férové školy odbornou podporu v rámci Certifikačního procesu.
Školy, splňující standardy Férové školy, získávají za svou výjimečnou práci ocenění a certifikát kvality. Jako příklady dobré praxe jsou prezentovány veřejnosti.
Program Akademie pro ředitele jsme vyvinuli pro ředitele základních škol s ohledem na jejich potřeby. Víme, že jejich role není snadná a vyžaduje různorodé kompetence. Za stěžejní považujeme leadership, tedy schopnost člověka být dostatečně vpředu, aby mohl ostatní vést, a zároveň dostatečně blízko, aby pomohl najít cestu těm, kteří bloudí nebo jim nestačí dech. Proč? Protože každý učitel ve škole se podílí na rozvoji školy a jsou to oni, kdo změnu realizují. Téma leadershipu tedy plní první polovinu programu. Druhou polovinu programu jsme věnovali jednotlivým stěžejním oblastem v životě školy a ředitele v ní. Dohromady tak vznikl ucelený návod na to, jak zkvalitnit školu v její komplexnosti s ohledem na možnosti ředitele jako jednotlivce.
Nabízíme konzultace a mentoring pro učitele.
V našem týmu je mnoho odborníků na různá témata. O toto know how se s učiteli dělíme prostřednictvím školení a tréninků:
Jak porozumět náročnému chování dětí ve škole?
Jak naplňobvat potřeby dětí ve škole?
Proč je důležitá podpora wellbeingu ve školách?
Jak podpořit práci asistenta pedagoga a fungování ŠPP.
Nabízíme rodičům a rodinám podpůrné konzultace v náročných situacích ve výchově dětí a komunikaci se školou.
Férová škola vznikla v rámci organizace Liga lidských prvá v roce 2006. V roce 2019 se oddělila a funguje jako samostatný projekt spolku Fair for Family.
Vážíme si zakladatelů Férové školy a všech, kteří se podíleli na rozvoji myšlenky inkluzivního vzdělávání.