perex
Chlapec byl přijat do naší školy na žádost matky, která se marně snažila o přeřazení dítěte ze speciální školy do kolektivu třídy v ZŠ. Výhodou bylo, že žák bydlí nedaleko naší školy a také jsme mohli zajistit zkušeného asistenta pedagoga.
Žák k nám nastoupil v loňském roce s těžkou poruchou řeči a značnými rezervami v chování (zdravení, oslovování dospělé osoby atd.). Vyhlídky na jeho začlenění nebyly právě optimistické. Za pomoci asistentky udělal obrovský pokrok nejen ve vědomostech, ale i v sociální rovině tak, že v kolektiu dětí oboustranný vztah dobře funguje. Žádné vážné problémy jsme nezaznamenali.
Zapojení žáka se speciálními vzdělávacími potřebami proběhlo bez problémů – klima třídy nebylo nijak narušeno. Žák se učí podle individuálního vzdělávacího plánu. Odbornou pomoc asistenta potřebuje a využívá hlavně v českém jazyku, matematice, velmi ho baví práce na počítači. Chlapci se ve škole líbí a učení ho baví a tomu odpovídá i pokrok žáka.
Nejvíce s námi spolupracovali: Liga lidských práv a Autistická škola Štolcova, Brno.