Když se na nás obrátili rodiče holčičky s lehkou mentalní retardací, abychom ji vzdělávali tak jsme příliš neváhali, protože jsme již měli zkušenost s tímto typem vzdělávání z dřívějška. Změna byla v tom, že holčičku vzděláváme od počátku v běžné třídě. Výhodou bylo, že se děti znaly už z předškolního vzdělávání a třída ji tedy velmi poztivně přijala. Po jednáních s rodiči a konzultaci s SPC jsme vypracovali plán vzdělávání a upravili jej dle potřeby. K holčice byl přidělen asistent pedagoga.
Při vzdělávání narážíme občas na to, že vzdělávání v běžném proudu je náročné nejen pro zdravé dítě, ale obzvlášť pro dítě s handicapem. Rodina spolupracuje a pravidelně jsou výukové potřeby konzultovány.
Žákyně navštěvuje druhý ročník a podle reakcí je ve škole spokojená a líbí se jí tu, je velmi přátelská a kamaradská.
Pozn. Mapy férových škol: Kontakt na školu byl získán díky příběhu školy zveřejněném na serveru www.inkluze.cz