V naší škole se druhým rokem vzdělává chlapec s těžce narušenými komunikačními schopnostmi, hyperaktivní autista. Při jeho nástupu do první třídy neměl nikdo zkušenost s takovým postižením.
Asistenci mu zajišťuje maminka. Ve spolupráci s SPC mu byl vytvořen individuální plán, podle kterého si osvojuje učivo v plném rozsahu jako ostatní děti, jen metodický postup má jiný. Může ze třídy odejít kdykoliv, stejně tak přijít může na kteroukoliv hodinu. Vše se odvíjí od aktuálního stavu dítěte.
První ročník zvládl výborně, spolupráce SPC, maminky a učitelky byla velmi dobrá, a proto byla výuka pro chlapce úspěšná. Přínos pro kolektiv dětí ve třídě: naučily se pomáhat, povzbuzovat, hodnotit, tolerovat, porovnávat. Každopádně chlapec do třídy patří, děti ho přijaly velmi dobře, i když ho z prostředí školky neznaly.