V minulosti jsme učili dva žáky s mentálním postižením. Jeden se vzdělával podle osnov pro zvláštní školu, druhý později podle přílohy RVP pro lehce mentálně postižené žáky. Vzhledem k tomu, že jsme málotřídní škola se spojenými ročníky, nebyl problém vzdělávat žáka současně s mladšími žáky. Prošli jsme učivo obou vzdělávacích programů a tam, kde učivo odpovídalo nižšímu ročníku běžné školy, se žák vzdělával v daném ročníku. navíc jme měli asitenta pedagoga, což nám velmi pomohlo v případech, kdy byla potřeba individuální výuka.
Vzhledem k tomu, že oba mentálně postižení žáci byli zároveň ze sociálně slabého rodinného prostředí, byla spolupráce s rodiči poměrně složitá. Proto se do vzdělávání zapojila i paní vychovatelka, která v rámci družiny pomáhala s domácí přípravou.
Oba žáci byli v naší škole spokojeni. Také ostatní žáci je přijímali velmi dobře. Protože jsme škola jen pro žáky 1. stupně, pokračují nyní oba žáci ve speciální škole.